Sidor

Utan närmare specifikation

21 november 2017

Allt här är taget ur sitt sammanhang, jag skriver selektivt, är inte ensam om det, det är bra mest nästan jämt, det måste du veta. Jag är rotad. Jag har hittat hem, det har börjat nu. Men jag balanserar igen. Sommaren var min roligaste hittills. Jag stod mitt under solen och tänkte: det kommer vara sommar i resten av mitt liv. Men inte ödesmättat som 2016. Utan rent och klart: Sommar. I resten av.

Jag balanserar, minskar medicinen med 25 milligram, det är skört. Jag är stark. Jag har följande känslor i min kropp: trötthet, ont i huvudet, illamående, det värker i mina leder, jag kan bara somna om jag tar tablett. Men jag mår: bra. Jag mår så bra som jag har mått utan att vara alldeles för glad.

De säger att de ska skjuta den vita älgen. Jag längtar efter hunden. Leva hela livet i merinoull, kängor, överstrykningsrosa varseljacka. I skogen är det fuktigt och kallt som i grönsakslådan längst ner i kylen. Syreupptagningsförmågan ökar med 50%.

1 kommentar